Wil jij lid worden?Meld je aan op deze website en lees welke voordelen het lidmaatschap je biedt. We ontmoeten elkaar tijdens online en live events, raadpleeg hiervoor de agenda op deze pagina.

Samen bereiken we meer!

Het vak van Support Professional is aan grote veranderingen onderhevig door digitalisering, automatisering en zelfs robotisering van administratieve taken. Veel Support Professionals ontwikkelen zich door nieuwe kennis te verkrijgen over deze ontwikkelingen. Hoe ze locatie-onafhankelijk inzetbaar zijn en met een ondernemersmindset meedenken, sparren over het realiseren van doelen en zelfs advies geven aan hun opdrachtgevers / werkgevers. Waarbij werken in de cloud met SaaS tools een belangrijk onderdeel is van hun kennis en vaardigheden om tijd en kosten te besparen.

Sommigen kiezen om deze kennis vanuit zelfstandig ondernemerschap in te zetten en zo meerdere bedrijven helpen bij deze transitie. Anderen krijgen bij hun werkgever de kans om locatie-onafhankelijk te werken en mee te denken over een vernieuwde wijze van support leveren en toekomstgerichte ontwikkelingen vanuit het vak.

De vereniging heeft geen winstoogmerk maar is ontstaan vanuit de behoefte om meer bekendheid aan het beroep te geven en wat deze professionals kunnen betekenen, naast het borgen van de kwaliteit van de Virtueel Support Professional. Aangezien het vak van Virtueel Support Professional nog niet als beroepsgroep bekend is en zodanig erkend wordt, kan iedereen deze titel hanteren. Het kwaliteitsniveau is daardoor heel wisselend en dat ervaart de markt ook zo.

De vereniging participeert in initiatieven om een onafhankelijk keurmerk op te zetten waarmee het kwaliteitsniveau getoetst wordt én waardoor het vak meer body en waarde in de markt krijgt.

Voordeel voor de leden

Met een grote groep VSP’s die als lid aan de vereniging verbonden zijn, kunnen we veel betekenen voor de positie en de professionaliteit van deze beroepsgroep. Wij bieden onze leden onder andere:

• Database van leden, inclusief optie voor reviews door werk- en opdrachtgevers
  • Online community voor kennisdeling
  • Kwaliteitskeurmerk voor eigen website/LinkedIn profiel
  • Lobby voor marktprofilering (marktonderzoek en benchmark)
  • Nieuwsbrief over nieuwe ontwikkelingen
  • Juridische documenten: overeenkomst van opdracht, algemene voorwaarden, verwerkersovereenkomst AVG voor zelfstandig VSP’s met jaarlijkse update
  • Juridische adviesdesk
  • Toolkit met presentatie en persbericht voor zichtbaarheid
  • Netwerkbijeenkomsten voor zowel vakinhoudelijk als persoonlijke ontwikkeling, naast diverse expertise niveaus en ontwikkelfases
  • Ledenvergaderingen
  • Korting op trainingen en opleidingen
  • Korting op verzekeringen voor VSP's
  • Pensioenopbouw voor VSP’s
  • Gemakkelijker aan opdrachten / banen komen door naamsbekend

Blogs

Wat zeggen onze leden?

Er verandert veel in onze samenleving. Ook verenigingen merken de effecten van technologie en vergrijzing. Om mee te gaan met de tijd en te voldoen aan de wensen van onze leden staan zij centraal bij de VVSP.

Naast het volledige pakket aan collectieve dienstverlening dat de Vereniging VSP biedt, voelen onze leden zich vooral met ons verbonden door de veilige omgeving waarin men zich kan verbeteren.

Onze leden vertellen daar zelf graag meer over.

WORD LID

"Ik ben lid van de VVSP omdat ik het belangrijk vind om georganiseerd te  zijn en deel uit te maken van een netwerk. Mijn netwerk verbreden, kennis delen en korte lijnen met andere professionals om samen te werken of te kunnen inschakelen bij expertises die ik niet bezit zijn voor mij redenen om me aan te sluiten bij de Vereniging. Binnen de VVSP kom je in een ontspannen setting veel andere Support Professionals met vele verschillende expertises tegen. Netwerkbijeenkomsten zijn altijd inspirerend. Het is een gezellige club waar leden ervaringen en kennis uitwisselen. De samenwerking gaat verder dan bij andere netwerkverenigingen en de contacten zijn dieper. Mijn lidmaatschap van de Vereniging heeft een positieve bijdrage geleverd aan mijn bedrijf. Met het lidmaatschap kan ik mijn professionaliteit en kwaliteit aantonen aan de markt. Door de bundeling van krachten in de Vereniging kunnen we gezamenlijk de markt laten zien dat de Support Professional van grote waarde is voor de ZZP’er en het MKB."

Miriam Bommer

"De groei van het aantal virtueel professionals is enorm. Ook steeds meer bedrijven hebben de kracht ontdekt van ondersteuning op maat door een virtueel support professional. Dát waarborgen in een kwaliteitskeurmerk is een logische stap voor professionaliteit en bouwen aan vertrouwen. De beroepsvereniging is daar onlosmakelijk aan verbonden, om te staan en te werken aan die continue kwaliteit. Daarnaast is de beroepsvereniging voor VSP de lijm voor de verbinding tussen de professionals en dat is waardevol voor de persoonlijke ontwikkeling en om kennis te kunnen delen."

Lenie van der Zande | COMM-ON+

Het beroep van virtueel assistent is niet meer nieuw. Inmiddels zijn er steeds meer mensen die kiezen voor het beroep van virtueel assistent. Of virtueel manager, virtueel professional, online PA. Eén van de beroepen van de toekomst. Ik vind het fijn om aangesloten te zijn bij een beroepsvereniging. Ik denk dat we mede hierdoor ons beroep kunnen professionaliseren en nog beter zichtbaar kunnen maken. Het zet ons steviger in de markt. Online en offline op de kaart! Wij zijn er voor de ondernemers om te helpen bij hun bedrijf, hun groei. Maar zelf vind ik het belangrijk om ook verder te groeien en te ontwikkelen. De vereniging helpt mij daarbij. Het kunnen stellen van vragen, de mogelijkheid tot het bijwonen van netwerkbijeenkomsten en het waarborgen van de kwaliteit zijn voor mij belangrijke speerpunten. En natuurlijk samen onze krachten bundelen. Redenen genoeg om aangesloten te zijn bij de vereniging. Zie ik je binnenkort op één van de bijeenkomsten?

Marielle van Houdt- Online Business Manager
Tijd voor jou & je bedrijf!

Het is zover! De Vereniging VSP is een feit en ik ben blij dat wij als Virtueel Assistenten (VA’s) en Virtueel Managers (VM’s) vanaf nu een beroepsvereniging hebben. Vooral de focus op het bekender maken van ons vak en het feit dat we uitdragen serieus bezig te zijn met onze eigen onderneming en de diensten die we verlenen vind ik belangrijk. Het geeft aan dat wij binnen deze beroepsgroep professioneel omgaan met ons werk, onze eigen onderneming en die van onze opdrachtgevers. Bovendien is het handig voor mij als VA een netwerk van gelijkgestemden te hebben en op die manier iets voor elkaar te kunnen betekenen op het gebied van kennisdeling. Dat is indirect ook iets waar onze opdrachtgevers profijt van hebben. Last but not least -en in mijn ogen een zeer belangrijk aspect van lid zijn van deze vereniging- is het feit dat ik de laatste tijd een wildgroei aan VA’s ervaar, waarbij het runnen van je eigen onderneming, het omgaan met opdrachtgevers en de kennis en kunde van de VA’s op zeer uiteenlopende niveaus ligt. Daarom ben ik blij dat we in de toekomst een keurmerk kunnen ontvangen/verdienen voor het vak wat wij uitoefenen en de diensten die we verlenen. En zo onze potentiële opdrachtgevers door de bomen het bos weer kunnen zien.

Marie-Claire Engelsman-van Staveren
Sparkle virtual office support

Komende bijeenkomsten

27 juni 2019
Met het ondertekenen van de akte van oprichting is de VVSP een feit!

Word lid!

Wil jij ook onderdeel worden van hét platform voor Virtueel Support Professionals werkzaam in Nederland en België? Of ben je elders in de wereld gevestigd?

Alle (deels) virtueel werkende support professionals uit Nederland en België kunnen zich bij ons aansluiten. Of je nu zelfstandig ondernemer bent of in loondienst werkt. Wij behartigen jouw belangen.

Ruim 150 leden gingen je al voor!

LID WORDEN

Op de hoogte blijven?

Schrijf je dan hiernaast in voor onze nieuwsbrief. Op deze manier blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de Vereniging VSP. Je kunt je altijd weer eenvoudig afmelden.