VVSP introduceert gedragscode voor haar leden

Danielle de Klerk 26-10-2020
221 keer bekeken 0 reacties

Introductie gedragscode voor leden om de professionaliteit van onze beroepsgroep verder vorm te geven.

De VVSP wil meer bekendheid geven aan het beroep Virtual Support Professional (VSP) en aan wat een VSP kan betekenen voor een ondernemer of werkgever. Aangezien het vak van Virtueel Support Professional nog niet als beroepsgroep bekend is en als zodanig erkend wordt, kan iedereen deze titel hanteren. Het kwaliteitsniveau is daardoor wisselend en dat ervaart de markt ook zo.

Om onze doelstellingen te behalen en de kwaliteit van de bij ons aangesloten professionals te borgen hebben we een aantal waarden opgesteld, waarvan wij vinden dat ieder lid daaraan moet voldoen:

-        Kwaliteit staat hoog in het vaandel

-        Eerlijkheid/integriteit in de beroepsuitoefening en daarbuiten

-        Vertrouwen, in elkaar als collega’s en in de opdrachtgevers

-        Samenwerking, de kracht van het samen doen

-        Verbinden, het verenigen als beroepsgroep

Gedragscode

Onze waarden zijn bepalend voor ons gedrag, geven richting aan onze beslissingen en helpen ons bij het beschermen van de reputatie van onze vereniging. De waarden hebben als doel bij te dragen aan het gevoel van trots van al onze leden en de wil om het allerbeste uit onszelf te halen te versterken. De normen voor ons gedrag hebben we vastgelegd in een gedragscode die tevens houvast bieden bij besluitvorming. En ze komen tot leven in de praktische uitvoering van het beroep VSP.

In de gedragscode staat dat leden zich moeten houden aan de geldende wet- en regelgeving en aan de interne regelingen en richtlijnen. Deze regelingen en richtlijnen gelden voor ieder bestuurslid, algemeen lid en iedereen die de vereniging VSP vertegenwoordigd en we verwachten van dat alle (bestuurs)leden en vertegenwoordigers van de vereniging dat zij bekend zijn met deze regels en zich daaraan houden.

Invoering gedragscode

Nieuwe leden gaan bij het aangaan van het lidmaatschap akkoord met het naleven van de gedragscode. Zodra jouw huidige lidmaatschap verloopt zullen we je vragen of je een nieuw (basis)lidmaatschap aan wilt gaan voor een jaar. Daarbij sluit je dan een nieuwe overeenkomst af waarbij je tevens aangeeft akkoord te gaan met het naleven van de gedragscode. Op deze wijze geven we uiting aan onze doelstelling om de professionaliteit van onze beroepsgroep verder vorm te geven.

0  reacties